Madteam

Excursionisme

Pedro dels Quatre Batlles (18 febrer)

La nostra sortida es va iniciar a l’aparcament de l’Estivella de l’estació del Port del Comte, al mateix aparcament varem fer el repartiment de raquetes, bastons i repàs de material i equipament, el dia es preveia assolellat i per tant les ulleres de sol, la crema de protecció, l’aigua i la gorra eren importants.
Després d’ajustar totes les raquetes ens posem en marxa, pels que s’inicien amb les raquetes les primeres passes sempre son de prova, però ben aviat agafem un bon ritme i tot el grup enfilem pista amunt per dins el bosc.
El primer mirador ens deixa veure el Pedraforca, la Serra del Verd i la Serra del Cadí ben nevades, i als nostres peus un bon gruix de neu en molt bon estat per caminar.
Anem guanyant alçada progressivament amb diferents llaçades per dins del bosc fins que arribem al límit de la zona arbrada i comencem a fins el capdemunt de les pistes, on travessem un telecadira per enfilar cap al coll que separa la Tossa Pelada del nostre objectiu d’avui, el Pedró dels Quatre Batlles.
Des del coll ja tenim el cim a tocar, un darrer esforç i ben aviat ens trobem envoltats de taules d’orientació que ens ajuden a identificar tots els cims del Pirineu que amb un dia ben clar estem veient perfectament.
El merescut descans el fem al costat del mateix cim dinant fins que un vent gelat ens obliga a aixecar-nos i iniciar els descens.
Anem baixant les pendent ben plenes de neu fins a trobar altra vegada el bosc, des d’aquí seguint el torrent per una traça ben definida ens tornem a apropar cap a l’aparcament de l’Estivella, ha estat una ascensió ben entretinguda i un dia amb una temperatura molt agradable que ens ha ajudat a gaudir del recorregut i les fantàstiques vistes.