La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya, davant l’actual situació d’indefinició per part del Gobierno de España i en concret del Consejo Superior de Deportes, vol fer arribar les demandes dels seus federats, federades i de les més de 400 entitats excursionistes que la composen per reclamar que en la situació actual de desconfinament es permeti realitzar diferents activitats en zones de muntanya.

Des de la FEEC entenem la dificultat de la gestió de la situació i ens hem compromès des del primer moment a informar i respectar les normes proposades des del mateix Gobierno de España.

Després de veure algunes de les condicions proposades pel desconfinament en fase 1 i la poca empatia i la nul·la resposta obtinguda a les preguntes fetes des de la FEEC, volem demanar que es replantegin alguns dels casos concrets en activitats de muntanya.

Donem suport al desconfinament per regions sanitàries com ha proposat el Govern Català i entenem que els federats i federades haurien de poder realitzar les seves activitats dins d’aquesta regió sanitària en cas d’estar en la fase 1 del desconfinament o posteriors.

A més a més, la reglamentació que contempla l’obertura d’instal·lacions esportives a l’aire lliure no s’ajusta tampoc a la pràctica dels esports de muntanya, ja que molts dels nostres federats necessiten poder fer-ho en parets naturals o en senders de muntanya que, tot i estar recollits com una instal·lació esportiva, queden fora pel fet de no estar dins d’un recinte com especifica el darrer BOE núm. 130 publicat el dissabte 9 de maig amb l’odre ministerial SND/399/2020. És per aquest motiu que els federats i federades no hi tenen accés si són fora del seu municipi.

Remarquem que entenem i contemplem sempre que la salut dels ciutadans i ciutadanes ha de ser la prioritat en aquests moments de crisi sanitària, però no entenem el fet de no tenir en consideració el gruix d’una federació que és la tercera, tant en l’àmbit català com estatal, en nombre de federats i de practicants.

Som més que conscients de la gran dificultat que suposa la regulació de les diferents fases de desconfinament i ens fem càrrec que cada esport i cada disciplina té les seves reglamentacions i característiques a tenir en compte, però no podem comprendre que es permetin reunions de fins a 10 persones en espais tancats o trobades en terrasses i no es considerin els interessos dels federats i federades de poder realitzar activitats en grups reduïts per pràctiques com l’escalada, l’alpinisme o el senderisme.

Proposem que es limiti l’activitat i també la mida del grup en aquelles condicions que es puguin acordar però que potenciïn la pràctica de l’esport entre els nostres federats i federades.

La FEEC accepta seguir treballant per un desconfinament controlat i amb totes les mesures sanitàries i socials que afavoreixin el retorn a una suposada normalitat. Volem destacar que estem disposats a treballar com hem fet fins ara amb tots els agents implicats per consensuar i elaborar les millors fórmules possibles des del respecte als nostres valors per poder tornar a gaudir de la muntanya.

PDF Català | PDF Castellà

Font de la noticia: https://www.feec.cat/actualitat/noticies/comunicat-la-feec-reclama-la-utilitzacio-despais-de-muntanya-per-la-practica-esportiva-dels-federats/