Madteam

Excursionisme

Cerdanya fronterera (21-22 juliol)

Dissabte, iniciem la jornada al Refugi de Cap de Rec i anem en direcció cap al refugi del Pradell.
Des d'allà iniciem l'ascensió fins a la Tossa Plana de Lles.
Seguim la carena cap a la dreta cap al Pic de Setut, i baixem a la Portella de Setut...seguim un tram fins que no ho veiem clar, retrocedim i baixem cap a l'esquerra per sota de l'espero de roques...que no hem vist la manera de pasar-ho, ho fem per sota...ara tocar remuntar fins a la collada fonda.
Arribem al peu del Tossal Bovinar, el cel està negre...cauen unes gotes i una lleugera pedregada.
Ens tocar apretar el pas si no volem acabar xops.
Inevitablement, acabem xops abans d'arribar al refugi, sort que les noies del refugi ens posen la calefacció. La resta de la tarda la passem al refugi, i com sempre....tornar a gaudir el sol.
A les 7 ja sopem, bufff...quin sopar...amanida completa, una quitx de verdures, fricandó i mousse de xocolata. Tenim gana i el cansament més la matinada fa que entre les 9 i 9,30 anem desfilant a dormir.
A les 7.30 esmorzem, sembla que ens respectarà...però abans de sortir del refugi ja es tapa i ens quedem sense sol...més tard el dia es va aixecant.
Anem directes cap al Coll de Perafita, i el seu cim...foto de rigor, i continuem...ara tocar baixa fins al Coll de la Claror, i remuntar de nou fins al cim del Monturull. Deu n'hi do alguns trams, cal anar amb compte i posar les mans en alguns llocs.
Ara tocar seguir la carena cap al Coll de Monturull i en un lloc on hi ha una fita de pedres tirar cap a la dreta...tartera avall, amb compte però força ràpid ja som a baix de tot.
Ara ja només ens quedar anar direcció cap al refugi desviant-nos cap a la dreta per anar a buscar el camí de baixada tot seguint el rierol, que ens portara fins a la pista que cap a la dreta ca seguir durant 4km fins al refugi del Pradell, i des d'allà cap al refugi de Cap de Rec.
Quatres gotes ens donen la benvinguda per donar per acabada la sortida.
Hem gaudit molt de tot el cap de setmana.
Moltes gràcies a tots i totes, ens veiem a la següent!