Madteam

Alta Muntanya

Curs d'Alpinisme niv 2 (FEEC)

El 24 i 25 de febrer i el 3 i 4 de març ha estat les dates escollides per realitzar el curs d'alpinisme de nivell 2 organitzat conjuntament per Madteam, el Club Excursionista de Gràcia i promocionat per la FEEC.
Per poder aprofitar al màxim el curs es demanava als participants haver realitzat prèviament un curs de nivell 1 d'alpinisme i tenir unes nocions d'escalada de nivell 2.
L'alpinisme és una disciplina molt completa on s'ha de progressar per tot tipus de terreny com la neu, el gel i la roca per tant era important que els participants tastessin tots aquests terrenys fent pràctiques de progressió i autoprotecció.
El primer dia el vam creure oportú ensenyar, repassar i perfeccionar totes les maniobres bàsiques per progressar en diversos llargs d'escalada i la col·locació d'elements flotants com friends, tascons, pitons, etc. El segon dia el vam destinar a fer un tastet d'escalada en gel i terreny mixt fent ús de les eines específiques com els grampons i els piolets tècnics.
El segon cap de setmana vam anar a dormir al refugi d'Ulldeter, dissabte vam aprofitar per fer un repàs d'ancoratges a la neu, autodetencions, progressió amb grampons, ràpels de fortuna, encordament i progressió en ensamble. A la nit al refugi i després d'un bon sopar encara vam tenir forces per fer una teòrica sobre allaus i graduacions d'itineraris i vies. Diumenge per culpa de l'acumulació de neu que presentaven les canals de la cara nord del Gra de Fajol fruit de les darreres nevades es va decidir fer unes canaletes de la cara sud on els participants van poder practicar totes les maniobres apreses durant el curs utilitzant la progressió de diversos llargs i l'autoprotecció.
Finalment ens vam acomiadar tot dinant i fent l'entrega dels corresponents diplomes del curs que atorga la FEEC.
Una nova fornada d'alpinistes ja està a punt per conquerir tot allò que es proposin.